czwartek, 18 kwietnia 2013

Pielęgnacja oczu - maltańczyk


Posty na temat pielęgnacji Maltańczyków miałam zacząć od kąpieli, ale niestety nie ma, kto zrobić nam zdjęć, :)) więc zacznę od pielęgnacji oczu. 


Pielęgnacja oczu u psów ras małych jest bardzo ważna, ponieważ często mają one niedrożne kanaliki łzowe i jest to tak zwane łzawienie z oczków, które wywołuje nieestetyczne rudo-brązowe zacieki/przebarwienia na włosach pod oczami.
Łzawienie może być także spowodowane tym, że rosnące włosy dostają się do oczu i podrażniają je. Włoski takie należy wtedy albo wyciąć albo po prostu dobrze spinać. 

  
Okolice oczu należy przemywać wacikiem kosmetycznym zwilżonym w przegotowanej wodzie, aby pozbyć się brudu (pyłków, kurzu)   i wycieków. 

  
Kiedy nasz maltańczyk ma już zażółcenia pod oczami należy kupić specjalny preparat to pielęgnacji okolic oczu, które także wybielą już te zażółcenia. 

My posiadamy takie coś i jest to już nasze 3 opakowanie



Zażółceń nie można wybielać wodą utlenioną ! ! !


Włosy pod oczkami  można posmarować delikatnie wazeliną, aby leżały na pyszczku a nie sterczały w różne strony i aby wydzielina z oczu, spływała po nich i nie wsiąkała we włos.

8 komentarzy:

  1. Dobrze wiedzieć, ja mam Yorka i w pewnym momencie kiedy włoski odrastają to zaczyna mi łzawić :)

    Obserwuję i pozdrawiam

    http://avida-dolars.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam większe pieski, ale wiem, że to dobry produkt, bo koleżanak, straszna maniaczka psów go kupuje dla swoich psiaków;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A wybiela juz powstale przebarwienia? I gdzie mozna go kupic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję na allegro ;)
      Nie wybieli do "białego" ponieważ musiałby być to bardzo silny preparat a na pewno nie można by było stosować go koło oczu ;) Wybiela ale pozostawia delikatnie żółte plamki a nie brązowe...

      Usuń
  4. Widziałam gorsze oczu nie było widać "kulki" było większe od oczu ! wielokrotnie zwracałam uwagę właścicielowi , ale on nic sobie z tego nie robił ... w ogóle nie dbał o psa -w nawiasisie napisze jak zginął pies -to straszne jeśli sie boisz nie czytaj (zerwał się ze smyczy -tak go wychował że wiecznie sie zrywał ale to nie ważne-nie o tym piszę-pies pobiegł na ulicę potrącił go samochód okazało się że pies przeżył ale "właściciel" zakopał go żywcem :'C) (*)
    jeśli chodzi o mnie to używam świetlika i zastanawiam sie czy nie zaryzykować i spróbować soli fizjologicznej
    zapraszam do mnie na bloga
    http://tinamaltanczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Thank you for the information, hopefully will provide an inspiration that is ideal and also brilliant in helping meningkan health public
    cara menghilangkan luka bakar menghitam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...