sobota, 22 czerwca 2013

Olejowanie - dla początkujących


  Jedna z najcudowniejszych metod pielęgnacji włosów, która doprowadziła moje włosy do fantastycznego stanu po zabiegach fryzjerskich. 


Od razu wspomnę, że olejowanie jest dla osób systematycznych i wytrwałych, ponieważ na rezultaty musimy trochę poczekać.


W moim przypadku uzyskałam rewelacyjne efekty :))




Co to jest olejowanie włosów???
Jest to jeden z etapów intensywnej pielęgnacji włosów. Nakładanie olejku spożywczego bądź kosmetycznego na włosy. Oleje możemy stosować tylko na skalp, aby przyśpieszyć porost włosów, tylko na końcówki albo na całe włosy. 


Jakie oleje stosować??? 
Olejki możemy kupić w drogeriach oraz w sieci, są to olejki gotowe, czyli mieszanki różnych olejków np. Alterra, Sesa, Vatika

Możemy także zakupić pojedyncze oleje, mieszać je ze sobą lub używać solo, np. olej kokosowy, olej arganowy, olej rycynowy a nawet oliwa z oliwek.


Olejki, które stosowałam: 



Recenzja Sesa i Vatika tutaj




Jak długo trzymać olej na włosach???
Wszystko zależy od nas samych, olej możemy nakładać na noc a rano zmywać go z włosów, zaś, kiedy nie chcemy spać z naolejowanymi włosami możemy naolejować je 2 godziny przed ich umyciem. Uważam, że, krótsze trzymanie nie ma sensu, ponieważ olejki nie zdążą zadziałać. 


W jaki sposób nakładać???
Oleje nakładamy na brudne włosy, uważam, że nie ma sensu myć włosów nakładać olej a później znowu myć. Po pierwsze szkoda by mi było szamponu a po drugie czasu;) „Na brudne włosy" - mam na myśli włosy jedno bądź dwudniowe a nie mocno przetłuszczone. 
Możemy olejować suche włosy a także mokre - ja np. spryskuje wodą i wtedy nakładam olej. Olejowanie na mokro zaczęłam stosować od niedawna i wydaje mi się, że włosy aż piją ten olej. 

Na jedną aplikację stosujemy ok dużej łyżki stołowej oleju czasami zdarza mi się nawet więcej. Musimy pamiętać, że włosy nie mogą ociekać olejem. Po pierwsze marnujemy olej, bo na pewno nie da on lepszych efektów a po drugie na pewno przeciąży na włosy. 


Dla kogo olejowanie???
Uważam, że olejowanie będzie dobre dla wszystkich rodzajów włosów, nawet dla przetłuszczających się, ponieważ kiedy zmyjemy dobrze olej z włosów na pewno nam ich nie obciąży. 


Jak uzyskać lepsze efekty olejowania???
Należy zrezygnować z produktów zawierających silikony. 



Olejki dają super efekty na włosach - super nawilżają, włosy stają się gładkie, sypkie,   regenerują, stają się elastyczne, dodają im blasku, odżywiają cebulki - zapobiegają wypadaniu

13 komentarzy:

  1. Ja stosuję raz w tygodniu własne mieszanki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja stosuje olej na włosy już kilka lat. Miałam i sese i vatike obydwa spisywały się dobrze, lepiej nawet sesa. Aktualnie używam oleju kokosowego :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. olejowanie to cud, a nie metoda pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie olejowałam włosów, ale muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  5. ja właśnie zastanawiam się nad zaczęciem olejowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Olejki na swoje włosy nakładam już prawie rok i jestem bardzo zadowolona z efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To post idealny dla mnie.jeszcze nigdy nie próbowałam olejowania ale chyba się skuszę.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam Cię na konkurs! Do wybrania para dowolnych okularów korekcyjnych lub przeciwsłonecznych i 6 voucherów po $20!
    Wystarczy tylko wybrać model!

    http://obojetnieco.blogspot.com/2013/06/konkurs-firmoo-giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie miałam do czynienia z olejowaniem..
    zapraszam - czeka na Ciebie nominacja :]

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę spróbować spryskiwania włosów wodą przed nałożeniem oleju :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaczęłam olejować włosy i jestem zachwycona. Używam olejku arganowego, rycynowego i oleju kokosowego są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też uwielbiam olejowanie, po prostu mega cudowna sprawa! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Post na pewno przyda się początkującym :) Ja zawsze stosowałam oleje kosmetyczne. Najczęściej arganowy. Ale fryzjerka poleciła mi także smarowanie włosów oliwą. Zapach trochę odstrasza, ale produkt również świetnie włosy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...