czwartek, 18 lipca 2013

Jak zregenerować bardzo zniszczone włosy??

Zregenerować włosów się nie da należy je po prostu ściąć... W moim przypadku było to nie możliwe, ponieważ musiałabym ogolić się na łyso ;)
Jedyne, co mi zostało to starania, aby doprowadzić je do dużo lepszego stanu!



Stan moich włosów
Moje włosy jeszcze rok temu były napuszone, wysuszone i rozdwojone praktycznie na całej długości !! 
To był straszny widok... Nie mogłam na nie patrzeć i postanowiłam wziąć się do roboty... i od tamtej pory stałam się zagorzałą włosomaniaczką :) 

Moja intensywna pielęgnacja włosów trwa już rok i w porównaniu do ich stanu z przed roku są fantastyczne ! 




Od roku moje włosy są takiej samej długości.
Postanowiłam intensywnie je nawilżać i postawiłam na przyśpieszenie porostu włosów, aby pozbywać się regularnie najbardziej przesuszonej partii włosów, czyli końcówek. Końcówki podcinałam i dalej podcinam przynajmniej, co 2 miesiące.  W ten sposób pozbyłam się ok 75% zniszczonych włosów. 




Co robiłam i co robię dalej???
Włosy myję, co drugi dzień i właśnie, co drugą noc nakładałam na włosy olej.
Zaczynałam od olejku rycynowego połączonego z oliwą z oliwek, później kupiłam Sesę oraz Vatikę a także olejki z Alterry. 
Maseczki oraz szampony także kupowałam i stosowałam do włosów suchych. Maseczki z Biowax były stałymi bywalcami w mojej łazience.
Teraz przeniosłam się na produkty Naturalne Rosyjskie oraz szampony bez SLS itp. 




Przyśpieszenie porostu
Co do przyśpieszenia porostu to stosuję różnego rodzaju wcierki oraz kuracje takie jak drożdże czy skrzypopokrzywa.

 




Olejowanie
Tutaj post o olejowaniu



Powinnyśmy obchodzić się z nimi bardzo delikatnie



Rozczesywanie 
Robimy to bardzo delikatnie, nie ciągamy nie rozczesujemy kołtunów na siłę. Najlepiej jest kupić szczotkę tangle teezer albo grzebień z szeroko rozstawionymi ząbkami.
Dobrym rozwiązaniem będzie zakupienie odżywki bez spłukiwania, która dodatkowo je nawilży.
Pamiętaj, aby włosy rozczesywać od końca włosów a dopiero później kierować się ku górze.





Mycie
Powinno się odbywać także bardzo delikatnie oraz letnią wodą.
Nie możemy ich ciągać i szorować!
Co do szamponów to na początku, kiedy nasze włosy są strasznie zniszczone musimy używać szamponów z silikonami, ponieważ tylko one trochę je ujarzmią. Dopiero po jakimś czasie, kiedy zobaczymy znaczną poprawę w ich stanie możemy przestawić się na naturalne szampony.
Dopiero po roku intensywnej pielęgnacji zaczęłam używać szamponów bez SLS i SLES między innymi szamponów z Alterry




Zimna woda

Na koniec mycia włosów, należy spłukać włosy chłodną woda -  domyka łuski, przez co włosy staja sie bardziej gładkie i błyszczące.




Podcinanie i zabezpieczanie końcówek

Podcinanie jest bardzo ważne, ponieważ zniszczonych, rozdwojonych końców nie da się scalić i najlepsze jest podcinanie oraz po każdym myciu zabezpieczanie końcówek olejkami np. olejkiem kokosowym





Suszenie, prostowanie
Suszarkę a tym bardziej prostownicę i lokówkę powinniśmy odstawić na bok. Ja niestety nie odstawiłam suszarki, ponieważ moje włosy niewysuszone wyglądają jak nieumyte, oklapnięte i przetłuszczone, więc włosy suszę zimnym powietrzem a jak nie mam dostępu do suszarki z zimnym powietrzem, suszę najmniej gorącym i spryskuję je mgiełką termoochronną.




Produkty do stylizacji
Używam, ale staram się bardzo sporadycznie, ponieważ wysuszają włosy. Mam na myśli wszelkiego rodzaju pianki oraz lakiery.

8 komentarzy:

  1. ja nawilżam, nawilżam i jak na razie hmm wielkich efektów nie ma heeh ale są lepsze niż pół roku temu :D chociaż olejków nie stosuję czas to zmienić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie olejowanie to podstawa - i naprawdę warto! :)

      Usuń
  2. trochę kondycję włosów da się poprawić a bynajmniej popracować nad tym by były w jak najlepszej formie i nie niszczyły się dalej, podcinanie co 2-3 miesiące jest rozsądne nawet u osób zapuszczających włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też używam oleju kokosowego. Zgadzam się z Twoim spostrzeżeniami. Poza szamponem bez SLSów, używam także szamponu z tymi detergentami - na zmianę, bo oczyszczają skórę głowy. Tak więc raz w tyg lepiej sięgnąć po szampon z SLSami, by wypłykały to, z czym delikatny szampon sobie nie poradził. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatny post, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w lecie używam zrobionych przez siebie prostych spray-ów nawilżających i to chyba najbardziej regeneruje moje podatne na skręt włosy. Z resztą zerknij do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ta szczotkę do włosów. Pomogła mi w wacle z kołtunami u mojej córki. Aby efekty były jeszcze lepsze polecam kosmetyki do pielęgnacji włosów Firmy Wax Pilomax

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...